آشنائی با باتری صنعتی و کاربردهای آن

باتری یکی از مهم ترین منابع انرژی طراحی شده توسط بشریت به حساب می آید که زیر مجموعه ها و دسته بندی های متنوعی دارد. باتری صنعتی یکی از قوی ترین و با کیفیت ترین مدل های باتری به حساب می آید که به علت داشتن یک سری ویژگی های خاص و کلیدی، اهمیت زیادی هم به دست آورده است. به خاطر داشته باشید که این محصول می تواند انرژی اجزا های مختلف یک مجموعه صنعتی را به راحتی تامین نماید. لازم به ذکر است که در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از انواع باطری صنعتی در بازار ایران موجود می باشد. هر کدام از این مدل های باتری، یک سری ویژگی های خاص را در خود جای داده اند. برای خرید باتری صنعتی در بهترین حالت ممکن، شما همواره باید به یک سری نکات خاص توجه کنید. مقاله امروز ما در مورد انواع باتری صنعتی و نکات مهم برای خرید آنها می باشد. پس با ما همراه باشید.

باتری صنعتی چیست؟

بیایید تا کارمان را با بررسی دقیق چیستی باتری های صنعتی شروع کنیم. یک باتری صنعتی، با باتری های عادی که در بازار های داخلی ایران به فروش می رسند تفاوت های زیادی دارد. این محصولات برای یک کاربرد ویژه طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرند. باتری های عادی، برای مصارف خانگی همچون روشن کردن ساعت، راه اندازی کنترل تلویزیون و سایر ابزار های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند. باتری های صنعتی، ابزار های کاربردی هستند که می توانند انرژی زیاد و سنگینی را در خود ذخیره نمایند. این باتری ها برای مصارف سنگین و موقعیت های پیچیده تر مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به خاطر داشته باشید که این باتری ها مقاومت زیادی داشته و می توانند دمای خیلی زیاد را نیز به راحتی تحمل نمایند.

انواع باتری صنعتی می تواند در موقعیت های مختلفی کاربرد داشته باشد. آنها در مقایسه با باتری های عادی قوی تر بوده و می توانند در موقعیت هایی که یک باتری عادی هیچ کاربردی ندارد، به راحتی نیاز های کاربران را رفع کنند. مسلما اندازه این باتری هم بزرگتر از نسخه های عادی می باشد. در ضمن، شما باید به این مسئله هم توجه داشته باشید که برخی از مدل های این محصولات با یک سری قابلیت های ویژه هم در بازار عرضه می شوند. به عنوان مثال، برخی از محبوب ترین مدل ها و ساختار های مختلف باطری صنعتی می توانند زیر آب و در پروژه های پل سازی هم کاربرد داشته باشند.

باتری صنعتی

باتری صنعتی چه کاربردی دارد؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که به صورت دقیق، انواع باتری صنعتی چه کاربردی دارند؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که مدل ها و ساختار های مختلف این باتری با کیفیت در پروژه های متنوعی هم مورد استفاده قرار می گیرند. کاربرد داشتن در پروژه ها و شرایط متنوع به این محصولات اجازه می دهد تا به راحتی نیاز های کاربران خود را رفع نمایند. اولین کاربرد باتری صنعتی مربوط به راه اندازی UPS است. UPS یا منبع تغذیه بدون وقفه، به ابزاری کاربردی گفته می شود که می تواند بدون توقف فعالیت، نسبت به تامین انرژی مورد نیاز شما اقدام نماید. به خاطر داشته باشید که در طراحی و ساخت انواع این محصول، یک سری باتری های فوق العاده قوی استفاده شده است. این باتری ها می توانند حجم زیادی از انرژی را به راحتی در خود ذخیره نمایند.

در مرحله بعد، UPS نسبت به عرضه و پخش انرژی ذخیره شده توسط سیستم های مدیریتی اقدام می نماید. همانطور که از کاربرد این محصول مشخص است، شرکت های تولید کننده منبع تغذیه بدون وقفه باید همواره از بهترین و با کیفیت ترین مدل های باتری استفاده کنند تا با هیچ مشکل خاصی در این زمینه مواجه نشوند. استفاده از قوی ترین مدل های باتری صنعتی در این زمینه اهمیت زیادی خواهد داشت. دومین کاربرد این محصول برای راه اندازی ماشین آلات صنعتی است. ماشین آلات صنعتی، شاید در حالت عادی فقط به سوخت نیاز داشته باشند ولی، آنها باید انرژی الکتریسیته خود را نیز از طریق یک منبع مهم دریافت کنند. از آنجای که مدل ها و ساختار های مختلف باتری عادی توانایی تامین انرژی مورد نیاز این ابزار ها را در خود جای نداده اند، برای راه اندازی این سرویس ها شما لزوما باید از بهترین و با کیفیت ترین مدل های باتری صنعتی استفاده کنید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید.

pic3 3

دلیل اهمیت استفاده از این باتری

البته که استفاده از مدل ها و ساختار های مختلف باطری صنعتی در موقعیت های مختلف، یک مسئله مهم و پر اهمیت به حساب می آید. مسئله ای که عدم توجه به آن مشکلات زیادی را برای شما ایجاد می کند. در ابتدا شما باید به خاطر داشته باشید که این باتری ها می توانند انرژی زیادی داشته باشند. در نتیجه، اگر شما هم به دنبال استفاده از آن در یک پروژه سبک هستید، باید مطمئن شوید که مدار های اصلی پروژه قابلیت تحمل انرژی این باتری را دارند. در غیر این صورت، احتمال این که شما با مشکل مواجه شوید افزایش پیدا می کند. جدا از این مسئله، مدل ها و ساختار های مختلف باتری صنعتی می توانند زیر شاخه های متنوعی را نیز در خود جای داده باشند.

استفاده از باتری صنعتی زمانی اهمیت پیدا می کند که شما به دنبال یک منبع انرژی پایدار برای یک موقعیت خاص هستید. بیایید تا طراحی UPS را مد نظر خود قرار دهیم. در طراحی و ساخت سیستم های مربوط به منبع تغذیه بدون وقفه، استفاده از یک باتری کوچک و عادی مشکلات زیادی را ایجاد خواهد کرد. چرا که باتری های عادی نمی توانند جریان زیاد و پایدار را ایجاد نمایند. در نتیجه، این باتری ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند. شد. پس، شما می توانید مدل ها و ساختار های مختلف باتری صنعتی را به کار گیرید تا به راحتی و بدون هیچ مشکل خاصی نسبت به تامین انرژی مورد نیاز مدار های خود اقدام نمایید. در راه اندازی ماشین های صنعتی بزرگ هم این مسئله صادق است. یعنی برای راه اندازی ماشین آلات صنعتی، شما به این وسیله نیاز خواهید داشت.

مزایا و معایب باتری های صنعتی کدام اند؟

البته که استفاده از باتری های صنعتی یا باتری های یو پی  اس می تواند مزایا و معایب زیادی را در خود جای داده باشد. همین مزایا و معایب هم باعث شده اند تا خیلی از اوقات، افراد در هنگام خرید محتاطانه عمل کنند. شما زمانی که مدل ها و ساختار های مختلف سیستم یو پی اس نیاز دارید که مدار الکترونیکی شما به برق پایدار و ثابت نیاز دارد. استفاده از این مدار برای انرژی ناپایدار می تواند مشکلات خاص خود را ایجاد کند. جدا از این مسئله، زمانی که برق مدار شما قطع می شود، شما لزوما باید این باتری را مورد استفاده قرار دهید. پس، از جمله مهم ترین مزایای این باتری می توان به تامین انرژی پایدار برای مدت زمان طولانی اشاره کرد. دومین مزیت آن مربوط به داشتن مدل ها و ساختار های زیادی می باشد.

برخی از پروژه ها، به یک سری باتری های خاص نیاز داشته و برخی هم به باتری های متوسط نیاز خواهند داشت. در این شرایط، هیچ جای نگرانی وجود ندارد! چرا که شما با خیال راحت و بدون هیچ مشکل خاصی می توانید نسبت به خرید با کیفیت ترین باتری های موجود در بازار اقدام نمایید. البته که این باتری ها یک سری معایب خاص را نیز در خود جای داده اند. اولین مورد از مهم ترین معایب این باتری مربوط به داشتن قیمت زیاد می باشد. گاهی اوقات افراد برای خرید این مدل از انواع باتری مجبور به پرداخت هزینه های سنگین خواهند شد.

دومین عیب استفاده از مدل ها و ساختار های مختلف این باتری مربوط به جریان بالا است. همانطور که گفته شد، این باتری جریان بالا و ثابتی را در مدار آزاد می کند. در صورتی که مدار شما تحمل جریان را نداشته باشد، با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. پس، شما باید مطمئن شوید که در حال استفاده از با کیفیت ترین مدل های باتری صنعتی هستید تا در این زمینه با مشکلی مواجه نشوید.

محبوب ترین انواع این باتری کدام اند؟

همانطور که در قسمت های قبل تر هم به این مسئله مهم اشاره کردیم، در حال حاضر مدل های بسیار زیادی از طرح ها و ساختار های مختلف باتری صنعتی در بازار موجود است. هر کدام از این مدل های باتری یک سری ویژگی های خاص داشته و در یک موقعیت ویژه هم مورد استفاده قرار می گیرند. باتری های صنعتی محصولات کاربردی به حساب می آیند که طول عمر زیادی دارند. برای خرید با کیفیت ترین و قوی ترین مدل های باتری صنعتی، شما همواره باید به دنبال بهترین مدل موجود در بازار باشید. شرکت های تولید کننده این مدل از انواع باتری را بر اساس مواد تشکیل دهنده و عملکردشان در یک سری زیر مجموعه های خاص تقسیم کرده اند. هر کدام از این طبقه بندی ها، به نحوی خاص بر روی فعالیت های شما موثر هستند. اولین دسته بندی انواع باطری صنعتی مربوط به محصولات استیشنی است. باتری های استیشنی محصولات مهمی هستند که در لحظه می توانند جریان زیادی را آزاد نمایند. این باتری ها برای پروژه های صنعتی و خیلی مهم مورد استفاده قرار می گیرند. چرا که آمپر آزاد شده توسط آنها زیاد بوده و می تواند همه ابزار ها و تجهیزات صنعتی را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. این محصولات برای انبار داری مناسب بوده و شما می توانید برای مدت زمان طولانی آنها را به کار گیرید.

pic5 2

دومین دسته بندی انواع باتری صنعتی مربوط به باتری های استارتری می باشد. شرایطی را فرض کنید که در آن شما به جریان نوسان زیاد و سپس جریان کم و پایدار نیاز دارید. در این شرایط استفاده از باتری های استارتری نتایج مطلوبی را برایتان به همراه دارد. مدل ها و ساختار های مختلف این باتری به گونه ای طراحی شده اند که در ابتدای فعالیت یک جریان با میزان آمپر بالا را ارائه کرده و سپس نسبت به فعالیت با جریان پایدار و متوسط اقدام می نمایند. این باتری ها برای استارت کردن لودر های دیزلی و لیفتراک های گازی کاربرد دارند. به خاطر داشته باشید که استفاده از این محصول برای لیفتراک های برقی، نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *